Referenser

Referenser

Coop Midsommarkransen

Coop Midsommarkransen vann Coops interna pris ”Årets butik” för deras unika försäljning. Med det prestigefyllda priset tillkom även en resa för personalen till the Big Apple, New York! Som för många butiker är det dock inte bara att ta sitt pick och pack och sätta upp en ”semesterstängt”-lapp på dörren. Storesupport fick då förtroende att stödja butiksdriften med stora delar av personalen bortresta under 5 dagar.

– Vi blev otroligt glada när vi fick uppdraget och förtroendet! Det är med sådan stolthet vi kan påvisa vilken kompetens våra konsulter har. Vårt Storesupportcrew har arbetat hårt under dessa dagar, vilket genererat en hög försäljning, så pass att två dagar låg över budget, säger Melodi Haghiri, konsultchef på Storesupport.

Martin & Servera

Martin & Servera-koncernen är Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist som dagligen levererar livsmedel, drycker och utrustning till restauranger runt om i hela Sverige. I februari slog Martin & Servera upp dörrarna till sitt nya klimatsmarta lager i Enköping och blev då Enköping kommuns största privata arbetsgivare. Storesupport Logistics har erhållit förtroendet som strategisk bemanningspartner och levererar en flexibel bemanningslösning till siten, som säkerställer att Martin & Servera är rätt bemannade vid alla tillfällen.

– Vi är mycket glada över vårt samarbete med Storesupport, de erbjuder precis den bemanningslösning, professionalism och öppna samarbetsklimat vi söker, säger Robinson Paz, central lagerchef på Martin & Servera.

Blomsterlandet

Blomsterlandet är butikskedjan med 53 enheter, från Malmö i syd till Luleå i norr, som erbjuder ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård. Blomsterlandet har under 2016 genomgått en konceptuell förändring i butik med nytt definierat kundvarv, fokus på känsla och uttryck samt ännu tydligare inriktning på trädgård och växter. Storesupport har förstärkt Blomsterlandets egna ombyggnationsteam med 4 konsulter som rest land och rike runt, från Malmö till Luleå, och varit en del av framgångsprojektet.

– Vi valde Storesupport då de kan handeln och har nätverket. Projektet som nu lider mot sitt slut har fungerat bra och vi har fått den kompetens vi efterfrågat, säger Magnus Eriksson, projektledare på Blomsterlandet. Förnyelsen av Blomsterlandet har resulterat i kraftigt ökad försäljning vilket är kvittot på väl investerade pengar och resurser.

Linas matkasse

Linas Matkasse är en av de stora utmanarna inom dagligvaruhandeln och gör mycket för deras kunders livspussel – hemlevererade matkassar med varierande recept som underlättar både tidsscheman och eventuella inspirationssvackor. Storesupport Logistics har blivit utvalda som strategisk bemanningspartner och levererar en flexibel bemanningslösning till lagersiterna i Stockholm och Göteborg, som säkerställer att Linas Matkasse är rätt bemannade vid alla tillfällen oavsett högtider, helger och semesterperioder.

– Vi är mycket glada över vårt samarbete med Storesupport, de erbjuder den professionalism och öppna samarbetsklimat vi söker. Att de dessutom erbjuder högproduktiv personal är naturligtvis ett stort plus, säger Ulf Fredriksson, produktionschef på Linas Matkasse.

Åhléns

Inför julen arrangerade Åhléns ett evenemang i varuhusen för barn som ville träffa tomten. Åhléns olika varuhus fick inte vilken tomte som helst, utan äkta Storesupport-tomtar! Våra glada tomtar gjorde livet lyckligt för många barn under december månad!

ICA

Köpmannen Anders Eriksson, ägare av Ica Kvantum Vellinge, kände en frustration över att Arbetsförmedlingen satte ut arbetslösa på praktik i 14-30 dagar utan framtidstro. Eldsjälen Anders tog därför tag i frågan själv och kontaktade Arbetsförmedlingen samt 3 andra ICA Kvantumbutiker runt Malmö för att ro hans idé i hamn.

Projektet går ut på att köpmännen tillsammans med Arbetsförmedlingen plockar ut visst antal personer som är intresserade och lämpliga för butiksarbete. Butikerna intervjuar kandidaterna och väljer ut ca 4 personer till varje butik. Kandidaterna får göra en 10 veckor lång praktik, där de får lära sig det mesta av den dagliga driften så som plock, kassa och deli. När praktikperioden sen är klar, får en eller flera personer anställning hos butikerna beroende på personalbehov – annars erbjuds ungdomarna anställning hos Storesupport. På det här sättet kommer fler personer ut på arbetsmarknaden som annars inte fått chansen.

Dagab

Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt för koncernens kedjor och externa affärskunder. Till vår stora glädje har Dagab gett Storesupport sitt fortsatta förtroende i 3 år.

– Vårt långsiktiga arbete har landat i ett starkt förtroende gentemot varandra och där vi, som i alla relationer, utmanar varandra till ständiga förbättringar. Vår relation känns mer som kollegor än kund vs. leverantör – personligt och nära helt enkelt, berättar Mikael Karlsson, lagerchef & Site coordinator på Dagab Backa.

Historiken mellan Dagab och Storesupport började redan 2002 då Storesupport fick förtroendet att tillsätta konsulter som torkade golven hos Dagab i Göteborg nattetid. Idag, 14 år senare, har Dagab och Storesupport ett mycket nära samarbete där dotterbolaget Svenska Storesupport Lager & Logistik AB levererar ett hundratal konsulter dagligen till Dagabs verksamhet i både Stockholm och Göteborg.

– Vi har under 10 år byggt ett starkt samarbete med alla våra kollegor på Storesupport. Ett samarbete som bygger på förtroende och fokus på leverans och effektivitet. Ett samarbete som medarbetarna på Storesupport ska vara stolta över, säger Jörgen Johansson, lagerchef & Site coordinator på Dagab Jordbro.

Löfbergs

Samarbetet mellan Storesupport och Löfbergs började med kundens behov av en säljare i Stockholm. Med osäkerhet inför om distriktet skulle bära eller inte, valde Löfbergs en bemanningslösning med ambitionen att förhoppningsvis rekrytera personen efter 1 år. Med glädje kan vi på Storesupport nu vinka av Camilla Ekstam som presterat med bravur på sin post som säljare, och blir nu anställd på Löfbergs.

– Med varm hand välkomnar vi Camilla till Löfbergsfamiljen då hon gjort det här året till en framgångssaga för oss som kund. Vi valde att hyra säljare från Storesupport för att säkerställa kvaliteten till den dag vi själva tar över. En lösning som är till fördel för både konsulten, Storesupport och oss som kund, säger Karl-Erik Sjögren försäljningschef på Löfbergs.

Aktuellt på Storesupport

Hållbarhet i handlarnas vardag – Lönsamhet i det lilla, nyttja butiken mer! #Trendrapporter

Hållbarhet i handlarnas vardag – Lönsamhet i det lilla, nyttja butiken mer!

Hållbarhet handlar om att ta största möjliga hänsyn till miljö och människor och samtidigt fokusera på lönsamhet. Hållbarhetsfrågorna är dock ofta stora.. Läs vidare »

#Nyheter
2 november, 2017

Vår egen concept manager Agneta diskuterar handelns framtid och affärsutveckling tillsammans med forskaren Jens Nordfält i Markets nya podd. Deras samtal om.. Läs vidare »

#Nyheter
1 november, 2017

Carlsberg är tredje största bryggeriet i världen och arbetar nu med Storesupports tjänster inom plock och merchandise allt för att frigöra &.. Läs vidare »

#Nyheter
30 oktober, 2017

Det har länge talats om digitaliseringen och att mer av handeln sker online. Men hur står sig de fysiska butikerna egentligen? Vi.. Läs vidare »

Storesupports marknad

Boka personal nu Klicka här

Några av våra uppdragsgivare