Konsult

Hur går jag till väga för att söka ett jobb hos er?

Vad kul att du är intresserad av ett jobb i retailbranschen! Här finner du våra annonser.

Sök ett eller flera jobb som du känner passar för dig och din kompetens bäst, så kommer du inkluderas i vår rekryteringsprocess.

Välkommen att ansöka och ta nästa steg i din retailkarriär!

Jag har sökt ett jobb hos er, men har ännu inte hört något. Vad gör jag?

Våra rekryteringsprocesser tar olika lång tid. I annonsen kan du se hur länge annonsen ligger ute. Våra rekryterare strävar givetvis efter att så fort som möjligt återkomma till alla som har ansökt och för att kalla till aktuella kandidater på intervju.

Jag har sökt ett jobb hos er, men har bytt kontaktuppgifter. Vad gör jag?

När du ansökte om jobbet ska du ha fått ett automatiskt svar med ett inlogg till vårt rekryteringssystem. Logga in där och ändra dina kontaktuppgifter i detta system till de aktuella uppgifterna. Har du tappat bort ditt login, så skickar vi automatiskt ett nytt till din mailadress.

Jag är anställd konsult på Storesupport och har bytt kontaktuppgifter. Vad gör jag?

Din personliga konsultchef finns hos oss för att hjälpa dig med alla frågor. Du finner våra konsultchefers kontaktuppgifter här.

Hur kommer jag i kontakt med min konsultchef?

Din personliga konsultchef finns hos oss för att hjälpa dig med alla frågor, du finner vår konsultchefers kontaktuppgifter här.

Jag har frågor gällande min lön. Vart vänder jag mig?

Ta i första hand dina lönerelaterade frågor med din driftchef eller konsultchef.

Vad betalar ni i lön, och när betalas lön ut?

Enligt våra kollektivavtal så betalar vi lön i enlighet med GFL (genomsnittligt förtjänstläge) när du är på kunduppdrag. Om du undrar över vad GFL är, så se gärna Almegas film här.

När du inte är uthyrd på uppdrag av kund så betalar vi personlig lön enligt individuellt anställningsavtal. Lön betalas ut som efterskottslön senast den 25:e nästkommande månad.

Hur fungerar semester hos Storesupport?

Vila och återhämtning är viktigt! Självklart så försöker din konsultchef planera din semester så att den blir bra för både dig och våra kunder.

Som bemanningskonsult erhåller du ersättning på varje lön motsvarande semesterersättning så att du i samråd med din personliga konsultchef kan planera semester när det passar dig och företaget, samt i enlighet med svensk lag och kollektivavtal.

Är du anställd som tjänsteman inom vårt entreprenadbolag så betalas semesterlön i enlighet med tjänstemannaavtalet.

Jag har kompisar som vill ha arbete. Hur gör jag för att rekommendera dem?

Kul att du vill att dina kompisar också ska få ett spännande jobb inom retailbranschen!

Rekommendera dem först att titta på våra annonser som de finner här. När de sedan ansöker – be dem då att omnämna dig som referens i sitt personliga brev, så vet vi att just du tipsade och kan vara referens.

Du kan självklart även prata direkt med din personliga konsultchef om du vill lämna tips på bra nya kollegor. Du finner kontaktuppgifter till våra konsultchefer här.

Jag är inte nöjd med kontakten med min konsultchef. Vart vänder jag mig?

Storesupport är mycket måna om alla att våra konsulter får rätt uppmärksamhet och att alla får en kontaktperson som de trivs ihop med.

För oss är det därför självklart att du ska känna att du har rätt kontaktperson hos oss.
Känner du dig obekväm med din nuvarande kontakt, så vänd dig till aktuell regionchef/dotterbolags VD så att du får en direktdialog om hur du känner och vad vi tillsammans kan göra åt det.

Våra chefer vill alltid höra feedback, både positiv och negativ. Du finner kontaktuppgifter här.

Jag har ett tips om en kund. Vad ska jag göra?

Kul! Det är vi naturligtvis mycket glada för. Vi älskar engagerade medarbetare som vill hjälpa till och göra nya affärer. Kontakta gärna vår försäljningschef som tacksamt kommer motta ditt tips och förmedla till rätt säljare/konsultchef.

Du finner hens kontaktuppgifter här. Självklart kan du också prata med din personliga konsultchef som kan ta ditt tips vidare eller använda det smidiga kontaktformuläret på vår webb. Och naturligtvis får du personligt besked om hur det går med tipset du lämnade.

Hur fungerar garantilönen?

Lönesättningen på Storesupport är baserad på våra kollektivavtal. Beroende på hur många garantitimmar du har i ditt anställningsavtal har du rätt till garantilön om du inte är utbokad på kunduppdrag i den mängd timmar som ditt anställningsavtal stipulerar.

Du erhåller personlig lön för de timmar som du inte har varit ute på kunduppdrag. Har du fler frågor kring lön så talar du med din personliga konsultchef som gärna hjälper dig med alla frågor.

Vad är GFL- genomsnittligt förtjänstläge?

GFL är en naturlig del av att hyra in kollektivanställda, och är inskrivet i kollektivavtalet mellan Bemanningsföretagen och LO-förbunden.

Syftet med GFL är att fastställa lön för inhyrd personal. GFL innebär att kundföretaget måste tillhandahålla en del information om löneläget. Det är kundföretagets ansvar att lämna korrekta uppgifter till bemanningsföretaget ni hyr in, eller planerar att hyra in, kollektivanställda från. För dig som bemanningskonsult är det därför bra att känna till hur GFL ska beräknas och fungerar. Klicka här för att se Almegas film som förklarar GFL på ett mycket bra sätt.

Hur sjukskriver jag mig när jag blir sjuk?

Det är mycket viktigt att du i första hand kontaktar din personliga konsultchef, så hen kan ha en dialog och följa upp med dig hur du mår, samt för att i god tid finna en ersättare för dig om du behöver vara frånvarande (vi vill ju inte lämna en kund utan bemanning, eller hur?).

Du finner kontaktuppgifter till våra konsultchefer här. Om du verkligen behöver akut sjukskriva dig utanför kl. 08:00-17:00 vardagar (vilket du helst ska undvika av ovanstående skäl), så kontakta då vår växel. Du finner kontaktuppgifter till växeln här (vår växel är öppen dygnet runt av säkerhets och serviceskäl).

Har ni kollektivavtal?

Ja, självklart! Som auktoriserat bemanningsföretag är samtliga av våra koncernbolag anslutna till Almega och har kollektivavtal. Vi har ett nära samarbete med våra fackliga kollektivavtalspartners och vi ser naturligtvis positivt på fackligt engagemang hos våra anställda.

Kan man vara student/ha annan huvudsaklig sysselsättning och ändå vara anställd på Storesupport?

Absolut, det är inga problem! Vi välkomnar personer som är studenter eller kan arbeta flexibelt med kort framförhållning. Många av våra kundförfrågningar kommer med kort varsel och det är viktigt för oss att snabbt kunna tillsätta personal utefter dessa förfrågningar.

Jag är anställd på Storesupport och skulle vilja testa en annan roll. Hur gör jag?

Vi gillar verkligen medarbetare som vill bredda sin kompetens och göra karriär hos oss. Kontakta din personliga konsultchef för en djupare dialog kring din personliga utvecklingsplan. Du finner kontaktuppgifter till våra konsultchefer här. Storesupport erbjuder en lång rad olika arbetsuppgifter inom hela retailbranschen och vi välkomnar anställda som vill vidareutvecklas tillsammans med företaget.

Vilka typer av tjänster kan man få på Storesupport?

Storesupport erbjuder, via sina fyra tjänsteområden, en lång rad olika arbetsuppgifter inom hela retailbranschen. Se våra tjänsteområden här. Kontakta sedan din personliga konsultchef för en närmare dialog angående din personliga utvecklingsplan.

Hur fungerar prov-, visstid- och fast anställning på Storesupport?

Storesupport agerar i enlighet med villkoren i våra kollektivavtal. Du finner vidare information om våra kollektivavtal på Almegas hemsida som du finner här.

Vilka kläder ska man ha på sig när man jobbar?

Våra snygga, svarta tjänstekläder ser man i många olika delar av retailbranschen! När du blir anställd på Storesupport så får du arbetskläder som är anpassade för varje specifikt kunduppdrag du kommer arbeta på. Oftast är det våra svarta kläder, men vi har även specialkläder för deli, bageri, kök och annat. Har du frågor kring din klädsel/skyddsutrustning, kontakta då din personliga konsultchef. Du finner kontaktuppgifter här.