Covid-19 butikstjänster

Svensk Dagligvaruhandel har tillsammans med sina medlemsföretag tolkat Folkhälsomyndighetens råd och tagit fram branschgemensamma riktlinjer till butikerna. Den kanske tydligaste uppmaningen är att varje butik bär ansvaret för att undvika trängsel i butiken. Storesupport kan erbjuda två tjänster, en manuell och en digital, för att säkerställa att kunderna som vistas i butiken inte överstiger det tillåtna antalet.

Läs mer om covid-19 i livsmedelsbutik på Svensk Dagligvaruhandels webb.


Kund- och butiksvärd

Storesupport erbjuder tjänsten kund- och butiksvärd för att underlätta för dig som driver butik att följa riktlinjerna och samtidigt optimera kundflöden.

Kundvärdar- och butiksvärdars huvudsakliga uppgifter (skräddarsys efter behov)

  • Hälsa kunder välkomna och informera om riktlinjerna på ett tryggt och trevligt sätt
  • Glesa ut kassaköerna och trängsel vid exempelvis delidiskarna
  • Se över kassazonernas och självscanningens kundflöden och påminna om att hålla avstånd
  • Uppmuntra kunder att handla på andra tider än i rusning
  • Sätta upp och underhålla informationsmaterial, skyltar och avståndsmarkörer

Digitalt kundsräkningssystem

Tillsammans med vår samarbetspartner Store Display erbjuder Storesupport ett digitalt kundräkningssystem som uppfyller Folkhälsomyndighetens riktlinjer mot trängsel. Kunderna som vistas i butiken räknas av i realtid via 3D-kameror fästa i entré och utgång vars antal jämförs mot det förinställda maxantalet. På bildskärm i entrén blir kunderna hälsade välkomna alternativt ombedda att vänta tills maxantalet underskrides igen. Informationen går även att koppla på mot hemsida, samt påkopplat ”larm” till mobiltelefon och mail efter era önskemål för att kunna förbereda åtgärder när maxantal närmar sig.

Vad ingår?

Utöver kundräkningen i realtid får du via kundräknaren tillgång till statistik kring ditt kundflöde presenterat i siffror och grafer. Systemet kan efter hand byggas ut till en totalanalys med heatmap- och demografianalys samt köoptimeringssystem. Tjänsten levereras under Covid-19 som hyra under 6 månader för 2 990 kr/mån. Detta inkluderar kamera, mjukvara och support. För en normalbutik räcker en kamera, behövs det fler så utgår rabatt på kamera 2 osv.

Store Display levererar  kundräknaren, Storesupport installerar och kan vid behov samtidigt göra andra anpassningar i butiken. Pris för installation och eventuell resekostnad tillkommer. Har ni i butiken ej tillgång till Smartscreen kan även detta offereras. Leveranstid cirka 10 dagar.

  • Automatisk kundavräkning i realtid
  • Statistik kring butikens kundflöde
  • Skräddarsy budskap och logga som visas i skärm
  • Koppla "larm" till önskade mottagare

Artiklar
#Nyheter
Storesupport på plats 15 bland svenska kompetensföretag

Storesupport klättrar återigen på listan över Sveriges största bemanningsbolag. I rapporten för kvartal två (april-juni) från Almega Kompetensföretagen finns Storesupport som koncern.. Läs vidare »

#Nyheter
Matsmart anlitar Storesupport i kampen mot matsvinnet

Maträddande e-handelsaktören Matsmart växer och anlitar nu Storesupport som bemanningspartner till lagret i Katrineholm. Samarbetet ska komplettera den ordinarie personalstyrkan i takt.. Läs vidare »

#Trendrapporter
Rapport från Euroshop 2020 Düsseldorf

16-20 februari var det dags för 2020 års upplaga av en utav världens kanske främsta retailmässor, Euroshop i Düsseldorf, och självklart var Storesupport.. Läs vidare »

Boka personal nu

Klicka här

Några av våra uppdragsgivare