2020-05-26

Snabbhet och flexibilitet A och O när Hemköp stärker köpupplevelsen

I fem veckor har Hemköp i Skarpnäck framgångsrikt byggt om sin butik för att stärka köpupplevelsen. Fokus har legat på att optimera kundvarvet genom till exempel varuplacering och en tydligare kassalinje, och Storesupport har fått äran att bistå med både teamleader och plockare. Vi ringde upp Emili Gustafsson, Hemköps projektledare för etablering- och omställningsprojekt, för att ställa några frågor kring ombyggnationsprojekt i butik.

Vad är det viktigaste i ett sånt här projekt?

Noggrann planering är A och O. Om ett projekt försenas kan det få konsekvenser både för den faktiska butiken i till exempel utebliven försäljning, men även genom att efterföljande projekt riskerar att försenas.

Vad krävs av en samarbetspartner?

För att ett samarbete ska fungera optimalt så behöver vi en leverantör som kan leverera och sätta sig in i projekt snabbt, men också vara flexibla. När vår teamleader i Skarpnäcksbutiken blev sjuk så ringde vi Storesupport. Efter ett par timmar hade vi en erfaren omställningsledare på plats, som med flera från Storesupport hjälpt oss färdigställa ombyggnationen i tid.

Till sist – vad är det roligaste med att jobba med såna här projekt?

Det är givande att ha ett jobb där man både fysiskt kan se resultat av det arbete som läggs ner, och samtidigt på längre sikt kan se effekterna av en ny eller bättre butik, säger Emili Gustafsson, projektledare etablering och omställning Hemköp.

Josefin Holmqvist

Marknadsansvarig
Telefon: 076-049 82 62
E-post: josefin.holmqvist@storesupport.se

Storesupport i siffror

Aktuellt på Storesupport

E-handlarens största utmaning – The Last Mile
#Trendrapporter
E-handlarens största utmaning – The Last Mile

Kravet på snabba och smidiga leveranser inom e-handeln ökar och på grund av coronapandemin har utvecklingen gått snabbare än väntat. Mycket fokus.. Läs vidare »

#Nyheter
10 november, 2020
Storesupport fortsatt på listan över Sveriges största kompetensföretag

Kompetensföretagen tar varje kvartal fram en rapport över Sveriges största kompetensföretag, vilken för kvartal 3 (juli-september) 2020 släpptes under måndagen 9/11. Storesupport.. Läs vidare »

#Nyheter
6 november, 2020
Storesupport rekryterar Key Account Manager med bred kunskap från detaljhandeln

Storesupport får ett ökande antal kunder inom detaljhandel och har därför förstärkt med Key Account Manager Madeleine Bergquist. Madeleine har en lång erfarenhet.. Läs vidare »

#Nyheter
29 oktober, 2020
Apohem expanderar – väljer Storesupport för rekrytering och bemanning

Apohem väljer Storesupport som partner för att stötta med rekrytering och bemanning inför expansion och uppstart av det nya lagret. Det 18.. Läs vidare »

Några av våra uppdragsgivare