2020-05-26

Snabbhet och flexibilitet A och O när Hemköp stärker köpupplevelsen

I fem veckor har Hemköp i Skarpnäck framgångsrikt byggt om sin butik för att stärka köpupplevelsen. Fokus har legat på att optimera kundvarvet genom till exempel varuplacering och en tydligare kassalinje, och Storesupport har fått äran att bistå med både teamleader och plockare. Vi ringde upp Emili Gustafsson, Hemköps projektledare för etablering- och omställningsprojekt, för att ställa några frågor kring ombyggnationsprojekt i butik.

Vad är det viktigaste i ett sånt här projekt?

Noggrann planering är A och O. Om ett projekt försenas kan det få konsekvenser både för den faktiska butiken i till exempel utebliven försäljning, men även genom att efterföljande projekt riskerar att försenas.

Vad krävs av en samarbetspartner?

För att ett samarbete ska fungera optimalt så behöver vi en leverantör som kan leverera och sätta sig in i projekt snabbt, men också vara flexibla. När vår teamleader i Skarpnäcksbutiken blev sjuk så ringde vi Storesupport. Efter ett par timmar hade vi en erfaren omställningsledare på plats, som med flera från Storesupport hjälpt oss färdigställa ombyggnationen i tid.

Till sist – vad är det roligaste med att jobba med såna här projekt?

Det är givande att ha ett jobb där man både fysiskt kan se resultat av det arbete som läggs ner, och samtidigt på längre sikt kan se effekterna av en ny eller bättre butik, säger Emili Gustafsson, projektledare etablering och omställning Hemköp.

Josefin Holmqvist

Marknadsansvarig
Telefon: 076-049 82 62
E-post: josefin.holmqvist@storesupport.se

Storesupport i siffror

Aktuellt på Storesupport

Rapport från Euroshop 2020 Düsseldorf
#Trendrapporter
Rapport från Euroshop 2020 Düsseldorf

16-20 februari var det dags för 2020 års upplaga av en utav världens kanske främsta retailmässor, Euroshop i Düsseldorf, och självklart var Storesupport.. Läs vidare »

#Nyheter
16 juni, 2020
Storesupport och Store Display samarbetar mot butiksträngsel

Folkhälsomyndighetens riktlinjer med anledning av Covid-19 kräver att butikerna själva ansvarar för att förebygga trängsel, bland annat genom att begränsa antalet kunder.. Läs vidare »

#Nyheter
3 juni, 2020
Årets butik 2020 – topp 10

För första gången i Dagligvarugalans historia har Storesupports vice vd Lisa Schuman tillsammans med resten av jurygruppen för Årets Butik 2020; Per.. Läs vidare »

#Nyheter
26 maj, 2020
Snabbhet och flexibilitet A och O när Hemköp stärker köpupplevelsen

I fem veckor har Hemköp i Skarpnäck framgångsrikt byggt om sin butik för att stärka köpupplevelsen. Fokus har legat på att optimera.. Läs vidare »

Några av våra uppdragsgivare