2019-02-26

Nu ska vi hylla Sveriges dagligvaruhandel 

Sedan 2008 samlar Dagligvarugalan varje år hela Sveriges dagligvaruhandel för att utse bland annat Årets butik, Årets leverantör, Årets kassazon och Årets ostavdelning. 20 olika jurygrupper utser finalisterna i lika många kategorier, och Storesupport är sedan starten stolt sponsor av priset Årets butik. Nu börjar nomineringsperioden.

– Precis som Storesupport så arbetar Dagligvarugalan med alla delar av dagligvaruhandeln. Det blir en mötesplats för hela branschen där de som driver utvecklingen framåt uppmärksammas, säger Lisa Schuman, affärsområdeschef hos Storesupport som även sitter i juryn för priset Årets butik.

Från att nomineringsperioden avslutas i maj till att Dagligvarugalan går av stapeln 19 september arbetar jurygrupperna med att gallra bland de nominerade och utse de slutliga finalisterna. Varje jurygrupp består av experter som själva är verksamma inom området.

– Alla jurygrupper har olika kriterier och krav när de gallrar fram finalisterna. Jag och mina jurykollegor måste titta på alla delar av verksamheten, exempelvis matglädje, nytänkande och affärskänsla. Att jurygrupperna består av experter från branschen höjer trovärdigheten och gör att det finns en prestige i att vinna som driver utvecklingen framåt – konkurrens föder nya idéer.

– Galan är en av årets stora höjdpunkter och nu hoppas vi på många vassa nomineringar så att alla jurygrupper får jobba hårt fram till september.

Dagligvarugalan är ett event för och med branschens små och stora aktörer och arrangeras årligen av tidningen Fri Köpenskap. Nomineringsperioden pågår för fullt och till och med den 24 maj. Prisutdelningen sker på galan den 19 september i stadshuset, Stockholm.

Nominera dina favoriter till Dagligvarugalan

Josefin Holmqvist

Marknadsansvarig
Telefon: 076-049 82 62
E-post: josefin.holmqvist@storesupport.se

Storesupport i siffror

Aktuellt på Storesupport

Trendrapport: e-handelns nya fraktsynergier #Trendrapporter

Trendrapport: e-handelns nya fraktsynergier

Att en friktionsfri och snabb köpprocess är avgörande för kundupplevelsen i e-handeln är känt sedan länge. En stor och viktig del av.. Läs vidare »

#Nyheter
16 oktober, 2019

När Ahlsell skulle bygga en ny, 4000 kvadratmeter stor Flagship Store i Mölndal var en av deras första åtgärder att kontakta Storesupport... Läs vidare »

#Nyheter
3 oktober, 2019

Storesupport rekryterar Joachim Holmner som ny affärsområdeschef med ansvar att vidareutveckla företagets erbjudande för varumärken inom bland annat merchandise, sortimentsrevidering, varuplock och.. Läs vidare »

#Nyheter
2 oktober, 2019

Grattis Jennifer! Hur känns det att vara kvartalets medarbetare? – Tack! Det känns kul och jag blev jätteförvånad. Jennifer började på Storesupport.. Läs vidare »

Några av våra uppdragsgivare