Dagab utökar samarbetet – Storesupport öppnar upp i Jönköping och Hässleholm
Efter 20 års partnerskap mellan Dagab och Storesupport har samarbetet växt till att innefatta Dagabs centrallager i Hisings Backa, Jordbro och Sätra,..
Läs vidare »
Vi vill gärna hjälpa dig!
Välj nedan vilket kontaktsätt som passar dig bäst.
Vi på Storesupport har arbetat länge med stora bemanningslösningar inom e-handelslogistik. Baserat på den erfarenheten har vi skapat en formel för hur vi säkerställer både hög produktivitet och flexibilitet. Här är de viktigaste områdena där vår lösning skiljer sig från traditionell bemanning.
1. Sammansättningen i den personalpool vi skapar styrs av en algoritm som optimerar flexibiliteten. Det gör att du snabbt kan växla upp eller växla ner antalet aktiva medarbetare på din arbetsplats.
2. Personalen utbildas, arbetsleds och coachas av vårt eget team av ledare på plats hos dig. Du slipper lägga tid och resurser på upplärning och ledarskap och du har alltid våra chefer på plats nära dig.
3. Varje person i den personalpool vi skapar jobbar endast hos dig. De skickas alltså inte runt till olika arbetsplatser utan blir specialister på just din verksamhet. Detta främjar både kontinuitet och kvalitet.
4. Vår prestation mäts kontinuerligt med ett antal detaljerade KPIer som vi fastställt tillsammans.
Slutresultatet av punkterna ovan är en kombination av flexibilitet och precision som ökar din produktivitet och sänker dina kostnader.
Det funkar bra i vårt partnerskap med Storesupport. Som i alla relationer har vi från tid till annan gemensamma utmaningar och vi tar alltid tag i dem gemensamt. Allt för att ständigt förbättra vår affär. Coronapandemins effekter för vår verksamhet har inneburit krafitigt ökade volymer och Storesupport är med oss i den resan. De ligger oss nära i varje led inom management och ett stort fokus på oss som kund samt lösningar driver oss framåt.
Storesupport är en bra partner till oss på Matsmart. De har ordning och reda samt arbetar proaktivt och flexibelt tillsammans med oss för att gemensamt möta våra verksamhetsbehov. Deras gedigna erfarenhet inom lager/logistik och e-handel skiner igenom och de förstår grunden i vår verksamhet. Vi har en nära relation som säkerställer bästa möjliga förutsättningar för att lyckas tillsammans.
Jag började som lagerarbetare på Storesupport för många år sedan när jag studerade. Efter att ha arbetat mig igenom alla olika chefsled är jag idag Regionchef och tycker mig ha en god förståelse kring hur jag skapar förutsättningar för våra driftsteam att lyckas, mycket av min arbetsdag handlar just om att skapa förutsättningar för framgång genom att dela med mig av mina erfarenheter. När förutsättningarna är på plats kan jag enkelt kravställa och då se hur varje e-handelssite i min region utvecklas positivt med våra anställda och kunder.
Tillsammans med mina Teamleaders och Skiftledare är det mitt jobb att säkerställa att vår kund kan möta de snabba volymskiftena vi ofta ser inom e-handeln. Mitt jobb är att se till att vi alltid ligger steget före, att vi har nöjda medarbetare och att vi på Storesupport är som ett med kunden. På daglig basis jobbar jag nära med vår kunds lagerchef och arbetsledning och tillsammans utvecklar vi hela tiden verksamheten. För att lyckas ser jag till att våra medarbetare trivs på jobbet och då klarar vi det mesta – även i denna snabbt varierande bransch!
Som Teamleader ligger jag mycket nära våra medarbetare och ser till att de lyckas med jobbet. Coachning i plock, schemaläggning och bokningar upp och ner beroende på volymer tillhör de dagliga uppgifterna. Mycket handlar om att ha en riktigt god relation med våra medarbetare så de vill lyckas och ställer upp när det gäller. För mig så är det mycket samarbete med vår kunds arbetsledning och vi behöver vara snabbrörliga tillsammans! Naturligtvis så plockar även jag på lagret vilket jag upplever alltid höjer moralen hos alla medarbetare.
Jag jobbar med att plocka matkassar på ett stort e-handelslager vid sidan om mina studier till civilingenjör. För mig passar det utmärkt – jag blir mentalt trött i skolan och att då få röra på sig i jobbet blir en riktigt bra kombination. Vanligtvis jobbar jag ett till tre pass i veckan. Jag gillar att jobba på Storesupport för man blir inte skickad runt till en massa olika arbetsplatser utan jag har min fasta punkt här på detta lager där jag kan jobbet och vet att jag presterar enligt målbilden. Det är också skönt att Storesupports chefer alltid finns på plats så man kan ta en dialog med någon man känner om man behöver hjälp med något.
Efter 20 års partnerskap mellan Dagab och Storesupport har samarbetet växt till att innefatta Dagabs centrallager i Hisings Backa, Jordbro och Sätra,..
Läs vidare »
Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt för koncernens kedjor och externa affärskunder. Till vår stora glädje..
Läs vidare »
I början av mars flyttade Matsmart in i nya lokaler i Örebro. Ett byte av verksamhetsort men framför allt en total förändring..
Läs vidare »