2017-11-01

Carlsberg ökar sin försäljning

Carlsberg är tredje största bryggeriet i världen och arbetar nu med Storesupports tjänster inom plock och merchandise allt för att frigöra & effektivisera tiden för sina egna säljare, så att de kan göra fler & bättre kundbesök.

Carlsberg med sina främsta varumärken som Carlsberg, Pripps blå, Falcon, Tuborg, Staropramen, Ramlösa, Pepsi, Apotekarnes och Festis, har sett över sin organisation och flöde. Genom att de anlitar tjänster från Storesupport så har de nu frigjort den egna säljkåren till att göra fler och kvalitativa besök hos sina kunder. Nu hinner de med även de mindre butikerna vilket genererat en ökad försäljning. Storesupports konsulter arbetar med fasta plock på gavlar och torg (som tidigare deras egna säljare gjorde) för att Carlsberg ska få behålla de bra butiksplatserna. Även vid stora volymbeställningar runt högtider/säsonger och kampanjperioder så bokar de in extra resurser.

– Det fungerar väldigt bra, alltid snyggt gjort och vid oförutsedda händelser löser de det med egna initiativ som vi tycker om, säger Mikael Carnebratt på Carlsberg.

Försäljningen hos Carlsberg har ökat med 120% i vissa butiker med den nya strukturen och samarbetet med Storesupport.

– Det handlar om kommunikation och kontinuitet. Vi har väldigt god kontakt genom alla led, om tex våra säljare lovar våra kunder något, som plock och exponering, så är det viktigt att Storesupports konsulter håller det vi lovar, och det gör de, mycket tack vare god kommunikation.

– Våra säljare hinner med 5 kundbesök varje dag nu, och de får en länk med bilder från Storesupport på hur exponeringen ser ut, så att de kan följa upp och se att allt sköts enligt önskemål.

– Jag får också en rapport varje månad med de antal timmar som vi anlitat Storesupport, så vi kan följa upp och inte överskrida vår budget.

– Även om det är en kostnad att anlita tjänsterna för plock och exponering, så ger det ändå bättre utveckling och lönsamhet för oss, avslutar Mikael.

Läs mer om våra tjänster inom Brands »

Josefin Holmqvist

Marknadsansvarig
Telefon: 076-049 82 62
E-post: josefin.holmqvist@storesupport.se

Storesupport i siffror

Aktuellt på Storesupport

Rapport från Euroshop 2020 Düsseldorf
#Trendrapporter
Rapport från Euroshop 2020 Düsseldorf

16-20 februari var det dags för 2020 års upplaga av en utav världens kanske främsta retailmässor, Euroshop i Düsseldorf, och självklart var Storesupport.. Läs vidare »

#Nyheter
2 april, 2020
Storesupport donerar matlådor till sjukvården i kampen mot coronaviruset

Nu mer än någonsin behöver vi samarbeta över branschgränser för att hjälpa så många som möjligt som på olika sätt drabbas av.. Läs vidare »

#Nyheter
1 april, 2020
Swedol bryter ny mark med etableringsteam från Storesupport

Proffs- och byggbutiken Swedol bryter ny mark och öppnade i mars en butik i Huddinge, södra Stockholm. Sedan hösten 2018 kommer etableringsteamet.. Läs vidare »

#Nyheter
13 mars, 2020
Detaljhandeln i kristider

Med anledning av Coronavirusets spridning i världen och Sverige så ställs samhället, och inte minst detaljhandeln, på sin spets. Villkoren för alla.. Läs vidare »

Några av våra uppdragsgivare