Behöver du hjälp?
Vi vill gärna hjälpa dig!
Välj nedan vilket kontaktsätt som passar dig bäst.
Vi vill gärna hjälpa dig!
Välj nedan vilket kontaktsätt som passar dig bäst.
Almega Kompetensföretagens årliga rapport över de 25 största kompetensföretagen placerar Storesupport på plats 20, att jämföra med plats 24 föregående år. Inom segmentet Blue Collar har Storesupport klättrat från plats 18 till plats 15.
– Vi har under året utvecklat flera av våra huvudsakliga kundsamarbeten samtidigt som fler nya kunder anslutit. Vi ser ett ökat behov av flexibel bemanning i takt med e-handelsutvecklingen inom dagligvaruhandeln, säger Johan Thuresson, COO, Storesupport Lager & Logistik.
Bransch- och arbetsgivarorganisationen Almega Kompetensföretagen släpper varje år en rapport över svenska bemanningsbranschen. Rapporten består dels av statistik över omsättningsutveckling, och visar hur stor del av befolkningen som arbetar i branschen samt vilka 25 företag som har flest marknadsandelar.
Koncept som matchar dagens föränderliga köpbeteende
Storesupports tillväxt på cirka 5% procent, och en total omsättning på 428 mkr trotsar branschens totalt sett negativa utveckling som 2019 har backat 12% jämfört med samma period 2018.
– I och med den korta leveranstiden till slutkund har efterfrågan på Storesupports flexibla lagerbemanningslösning ökat markant, vilket gör att vi plockar marknadsandelar. Vårt koncept matchar våra kunders behov och i sin tur konsumenternas föränderliga köpbeteende. För att lyckas inom e-handeln så krävs flexibilitet för att kunna lösa snabba leveranser oavsett volym, säger Johan Thuresson, COO, Storesupport Lager & Logistik.
– I den snabbrörliga branschen vi är verksamma i krävs det idag mer än att vara lyhörd till kundernas behov, vi behöver vara steget före och ligga i framkant för att vara rustade för morgondagen, säger Lisa Schuman, vice VD på Storesupport.
Hitta alla delar av rapporten här.