5 7 6 9

Om oss

1/1 2000 startades Supportgruppen i Stockholm och har allt sedan första dagen upplevt positiv tillväxt. Med ca 550 medarbetare, står Storesupport för kvalité och service. Vår tillväxt är helt och hållet beroende på vår förmåga att tillgodose dagens behov inom detaljhandeln med kompetent personal.

Under de år som gått har vi sett att det finns behov av våra tjänster inom fler områden än bara personaltillsättning. I dag kan vi hjälpa våra kunder med allt man gör i butiksmiljö. Från att hyra ut kassapersonal/butikssäljare till en nybyggnation eller ombyggnation av butik.

I många avseenden är vi som andra företag, men i vissa skiljer vi oss avsevärt. Vi har valt att specialisera oss på försäljning och varuhantering med allt vad det innebär. Vi är ett serviceföretag som sätter kunden och kundens medarbetare i centrum och försöker alltid att på bästa sätt lösa det behov som finns i butiksmiljön. Oavsett om det är på kort eller lång sikt.

Storesupport är ett komplement för dig som butiksägare/butikschef eller försäljningschef. När du behöver personal för att uträtta olika sysslor i butiken är Storesupport den naturliga samarbetspartnern. Vi arbetar med uthyrning och rekrytering inom fackhandel, lager, dagligvaruhandel och dess leverantörer. Inom dessa branscher utför vi även om- och nybyggnationer, både för butiker och åt inredningsföretag.

Exempel på vad vi gör är: nybyggnation, ombyggnation, omplock av butik, kampanjskyltning, merchandise, projektledning, ljussättning, byte av ljuskällor, kvalitetskontroll av butiker, morgonplock/kvällsplock, säljuppdrag och utbildning av butikspersonal.

Storesupport är rikstäckande, med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vår värdegrund som alla inom Storesupport arbetar efrer:
Chrilles teser i PDF-format.

Vision

Storesupports vision är att vara ett komplement för dig som butiksägare/butikschef eller försäljningschef. När du behöver personal för att uträtta olika sysslor i butiken, skall Storesupport vara den naturliga samarbetspartnern. Vi har en bit kvar innan visionen går i uppfyllelse, men vi är på god väg. Det råder det inga tveksamheter om. En förutsättning för att nå visionen är nöjda kunder. Du som nöjd kund är den viktigaste faktorn i vår verksamhet, för att vi skall kunna nå vår vision.