Rekrytering
Oavsett bakgrund rekryterar vi de bästa medarbetarna för detaljhandeln utifrån kompetens, engagemang och lämplighet.
Stor digital räckvidd i kombination med modern och aktiv skanning av arbetsmarknaden ger oss avgörande kapacitet vid rekrytering och sourcing. Detta är viktiga komponenter som ger oss rätt förutsättningar att hitta rätt medarbetare och konsulter för rätt uppdrag.
Rekrytering – butiksmedarbetare
Storesupport Rekrytering – butiksmedarbetare är tjänsten för dig som har behov av att rekrytera medarbetare inom detaljhandeln.
Uppdraget börjar med att vi tillsammans med dig identifierar vilka personliga egenskaper och kompetenser som är viktiga för tjänsten. Kravspecifikationen, som vi gemensamt tar fram, löper sedan som en röd tråd genom hela rekryteringsprocessen tills vi har valt ut den bästa kandidaten som också skrivit på för er.
Vi är givetvis måna om att skapa ett personligt och trivsamt bemötande som gör att kandidaterna känner sig bekväma och som stärker ert employer branding – oavsett om de sedan erbjuds jobbet eller ej.
Rekrytering – chefer, säljare och specialister
Storesupport Rekrytering – chefer, säljare och specialister är tjänsten för er som har ett behov av att rekrytera medarbetare, specialister och chefer inom detaljhandeln. Uppdraget börjar alltid med att vi tillsammans identifierar vilka personliga egenskaper och kompetenser som är viktiga för tjänsten.
Kravspecifikationen, som vi gemensamt tar fram, löper sedan som en röd tråd genom hela rekryteringsprocessen tills vi har valt ut den bästa kandidaten som också skrivit på för er.
Vi är givetvis alltid måna om att skapa ett personligt och trivsamt bemötande som gör att kandidaterna känner sig bekväma och som stärker ert employer branding – oavsett om kandidaten får jobbet eller ej.
Hyrköp
Storesupport Rekrytering – hyrköp är tjänsten för er som har behov av att rekrytera medarbetare, men som vill pröva om den tilltänkte medarbetaren passar för uppgifterna innan ni tillsätter tjänsten. Eller för dig som är osäker på om tjänsten i fråga kommer att bli permanent.
Hyrköp ger er en flexibilitet när ni har ambitionen att anställa, men först vill utvärdera om jobbet, uppgifterna och medarbetare passar ihop. Tjänsten innebär att ni hyr in en konsult i 3 månader på heltid i befintligt schema, som sedan kostnadsfritt går över till er organisation om gemensamt tycke uppstår. Under dessa månader kan ni fritt välja att avbryta uppdraget eller byta konsult om denne inte lever upp till era förväntningar. Om ett skifte skulle behöva ske praktiserar vi 14 dagars uppsägning för att vi ska få tid att hitta en ny kandidat för jobbet.
I hyrköp ingår att Storesupport, utifrån framtagen kravprofil, rekryterar och presenterar aktuell kandidat för er. Efter det genomför ni en slutintervju och beslutar om kandidaten passar för jobbet eller ej.