2017-06-14

Nyhetsbrev – Att möta digitaliseringen

Under våren har jag varit på flera möten och seminarier där vi inom handeln talar mycket om digitalisering och hur stor andel av försäljningen som kommer att flytta online. Det vi alla är överens om, är att i denna transformation blir mötet i den traditionella butiken än mer viktig för att kunna möta, och överträffa, kundens förväntningar.

Det gäller att hitta receptet på rätt öppettider, rätt personal, rätt erbjudande och utbud samt att givetvis har koll på ordning och reda. Allt detta är det som tillsammans gör skillnad. Läs gärna nedan om vår Concept Manager Agnetas tankar kring basens avgörande roll i butiken.

Ett enkelt sätt att skaffa sig ett grepp om sin butik, butiker eller kedja, är att 3D-scanna dem. Vi erbjuder dig möjligheten att scanna din butik/butiker för att på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt kunna besöka kedjans alla butiker direkt via datorn men ändå känna närvaro. Via 3D-scanning får du koll på basen och kan snabbt ta rätt beslut utan att först behöva planera en rundresa för att se allt på plats.

När digitaliseringen tar fart vill vi erbjuda dig att ha koll på din butik digitalt. Låt oss därför inspirerar dig till nya sätt att uppleva din butik!

Vi på Storesupport önskar dig en skön och lönsam sommar!

Peter Erikson
Koncernchef

Läs hela nyhetsbrevet här.

Josefin Holmqvist

Marknadsansvarig
Telefon: 076-049 82 62
E-post: josefin.holmqvist@storesupport.se

Storesupport i siffror

Aktuellt på Storesupport

Trendrapport: e-handelns nya fraktsynergier #Trendrapporter

Trendrapport: e-handelns nya fraktsynergier

Att en friktionsfri och snabb köpprocess är avgörande för kundupplevelsen i e-handeln är känt sedan länge. En stor och viktig del av.. Läs vidare »

#Nyheter
16 oktober, 2019

När Ahlsell skulle bygga en ny, 4000 kvadratmeter stor Flagship Store i Mölndal var en av deras första åtgärder att kontakta Storesupport... Läs vidare »

#Nyheter
3 oktober, 2019

Storesupport rekryterar Joachim Holmner som ny affärsområdeschef med ansvar att vidareutveckla företagets erbjudande för varumärken inom bland annat merchandise, sortimentsrevidering, varuplock och.. Läs vidare »

#Nyheter
2 oktober, 2019

Grattis Jennifer! Hur känns det att vara kvartalets medarbetare? – Tack! Det känns kul och jag blev jätteförvånad. Jennifer började på Storesupport.. Läs vidare »

Några av våra uppdragsgivare