2019-06-04

Lyckad invigning av Coop Kongahälla med arbetslag från Storesupport

Personalen på Coop

Ett helt arbetslag om fyra Storesupport-konsulter arbetade hos Coop Kongahälla inför, under och efter invigningen av den 3 000 kvadratmeter stora butiken i Kungälv som slog upp portarna i slutet av mars. På så sätt kunde butikschefen Benjamin Rutmark säkra servicen och nöjda kunder under den hektiska öppningsperioden.

 – Det är mycket som ska förberedas och under den första perioden är kundtillströmningen ofta större än beräknat. Vi valde att anlita Storesupport inför öppningen eftersom jag vet av erfarenhet att de levererar, säger Benjamin Rutmark, butikschef Coop Kongahälla.

För många butiker är det en utmaning att bemanna med rätt antal personal, en ekvation som är ännu mer komplicerad när en ny butik ska öppna. Coop Kongahälla valde att anlita Storesupport som satte ihop ett arbetslag med konsulter för att stötta den ordinarie personalen före, under och efter premiäröppningen.

– Det var värdefullt att få in teamet från Storesupport så tidigt i processen så att de hann bekanta sig med butiken och kände sig lika hemma som vår ordinarie personal. Det var en stor anledning till att vi hade en så lyckad premiärvecka, säger Benjamin Rutmark.

Kände oss som en del i teamet

En av medarbetarna i Storesupports arbetslag var Sara Ayoub som fick möjligheten att vara med och förbereda, genomföra och följa upp invigningen av den nya butiken.

– Jag behövde ingen betänketid, det var roligt att vara med och bygga upp en helt ny Coop-butik. Allt fungerade väldigt bra och en särskild eloge till Coops fina personal som gjorde att vi Storesupportare kände oss som en del av teamet från första stund, säger Sara.

Passion för mat och människor

Coops lokala devis ”passion för mat och människor” genomsyrar den nya butiken. Passionen tar sig uttryck i det ovanligt breda utbudet av färskvaror, med kockar, konditorer och delikatesspersonal. Här vill man också ta in idéer och önskemål från omvärlden för att fortsätta vässa kunderbjudandet.

– Vi är otroligt nöjda och stolta över den butik vi har öppnat. Framöver är den stora utmaningen att vi är verksamma på en konkurrenstät marknad, det krävs att vi är lyhörda för kundernas behov och synpunkter. Nu inför sommaren ser vi fram emot att servera vår egen supergoda gelato till alla glasstörstande kunder, säger Benjamin.

Benjamin Rutmark, butikschef Coop Kongahälla

Josefin Holmqvist

Marknadsansvarig
Telefon: 076-049 82 62
E-post: josefin.holmqvist@storesupport.se

Storesupport i siffror

Aktuellt på Storesupport

Rapport från Euroshop 2020 Düsseldorf
#Trendrapporter
Rapport från Euroshop 2020 Düsseldorf

16-20 februari var det dags för 2020 års upplaga av en utav världens kanske främsta retailmässor, Euroshop i Düsseldorf, och självklart var Storesupport.. Läs vidare »

#Nyheter
3 juni, 2020
Årets butik 2020 – topp 10

För första gången i Dagligvarugalans historia har Storesupports vice vd Lisa Schuman tillsammans med resten av jurygruppen för Årets Butik 2020; Per.. Läs vidare »

#Nyheter
26 maj, 2020
Snabbhet och flexibilitet A och O när Hemköp stärker köpupplevelsen

I fem veckor har Hemköp i Skarpnäck framgångsrikt byggt om sin butik för att stärka köpupplevelsen. Fokus har legat på att optimera.. Läs vidare »

#Nyheter
15 maj, 2020
Storesupport sjuttonde största kompetensföretaget

Almega Kompetensföretagen släpper kvartalsrapporter över de 25 största kompetensföretagen. I det första kvartalet 2020 landar Storesupport på plats 17, att jämföra med.. Läs vidare »

Några av våra uppdragsgivare