Dagab utökar samarbetet – Storesupport öppnar upp i Jönköping och Hässleholm
Efter 20 års partnerskap mellan Dagab och Storesupport har samarbetet växt till att innefatta Dagabs centrallager i Hisings Backa, Jordbro och Sätra,..
Läs vidare »
Vi vill gärna hjälpa dig!
Välj nedan vilket kontaktsätt som passar dig bäst.
E-handelns snabba tillväxt i kombination med de stora variationerna i volym gör behovet stort av en transporttjänst som förenar bemanningslösningens flexibilitet med den fasta personalens ansvar för kvaliteten i verksamheten. Last Mile+ är Storesupports svar. Här är en snabb genomgång av tjänstens nyckelkomponenter.
1. Vi rekryterar en pool av chaufförer som jobbar endast hos dig. De skickas alltså inte runt till olika arbetsplatser utan blir specialister på just din verksamhet.
2. Personalpoolens sammansättning styrs av en algoritm som optimerar för flexibilitet. Du ska snabbt kunna både växla upp och växla ner antalet aktiva chaufförer på din arbetsplats.
3. Personalen utbildas, arbetsleds och coachas av vårt eget team av ledare på plats hos dig. Du slipper lägga tid och resurser på upplärning och ledarskap.
4. Vår prestation mäts kontinuerligt med ett antal detaljerade KPIer som vi fastställt tillsammans.
Resultatet av punkterna ovan är en kombination av precision och flexibilitet som ökar både din kostnadseffektivitet och din kontroll över kvaliteten.
De viktigaste grundpelarna för ett lyckat och långsiktigt samarbete är tydliga gemensamma mål, täta effektiva uppföljningar samt en transparent och ärlig kommunikation. Med Storesupport har vi lyckats förverkliga detta i vårt dagliga arbete på ett mycket tillfredsställande sätt. De utgör en stor del av vår personalstyrka och deras chefer som alltid är på plats har mycket bra ordning och reda, både på personal och rutiner. De lämnar inget åt slumpen och har mycket god kontroll över sin verksamhet. Det är ett rent nöje att tillsammans med Storesupport se till så att våra kunder får den bästa möjliga kundupplevelsen, varje gång.
Det märks tydligt att Storesupport inte arbetar med traditionell bemanning! Deras modell Last Mile+ skapar verklig hållbarhet och flexibilitet för oss som kund. Vidare ser vi tydligt hur deras effektiva kandidatmarknadsföring gör stor skillnad i de kandidater som kommer till oss, kvalitén är märkbar.
Som Driftchef har jag huvudansvaret för den operativa driften on site samt det lokala samarbetet med vår kund. Till min hjälp har jag Teamleaders och Skiftledare som sköter coachning och utbokning av våra chaufförer. Det är jag som har det formella personalansvaret och håller således ordning och reda på arbetsmiljön, alla KPI:er samt arbetet med vår rekryteringsavdelning. Mina primära kontaktytor hos vår kund är lokal Transportchef och Arbetsledarna.
Jag jobbar som chaufför och levererar matkassar vid sidan om mitt eget företag. Jag gillar att jobba på Storesupport då de förstår hur man tar hand om sina anställda, visst de ställer krav men man får mycket tillbaka så länge man sköter sitt jobb. Det märks att mina chefer är vana att jobba med personal och jag upplever dem som ett gott gäng. Det jag upplever som den främsta fördelen är flexibiliteten, där jag själv kan välja de dagar jag vill arbeta. Det gör att mitt livspussel går bra ihop. Jag tycker det är kul att få möjligheten att träffa slutkunden och få se deras glädje när leveransen kommer. Vidare ser jag detta jobb som gratis träning, vilket är helt fantastiskt.
Jag jobbar som chaufför och levererar matkassar vid sidan om mina studier. Arbetet handlar mycket om noggrannhet så rätt kund får rätt kasse men lika mycket om säker bilkörning och tidspassning. Bilen jag kör har ju vår kunds logotyp på sig så det är ju faktiskt reklam när jag kör runt. På Storesupport får jag möjlighet att jobba lagom mycket för att också kunna fokusera på mina studier, vilket passar mig utmärkt. Jag har jobbat på andra bemanningsföretag där det inte fanns några chefer på plats och då blir man lätt vilsen, här finns det alltid en ledare tillgänglig för litet och stort.
Efter 20 års partnerskap mellan Dagab och Storesupport har samarbetet växt till att innefatta Dagabs centrallager i Hisings Backa, Jordbro och Sätra,..
Läs vidare »
Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt för koncernens kedjor och externa affärskunder. Till vår stora glädje..
Läs vidare »
I början av mars flyttade Matsmart in i nya lokaler i Örebro. Ett byte av verksamhetsort men framför allt en total förändring..
Läs vidare »