Kultur & värderingar

Kultur & värderingar

Med en stark vision om att driva en värderings- och kulturstyrd verksamhet strävar Storesupport efter konstant utveckling. Detta är något vi aktivt har arbetat för sedan starten 2000 i kombination med våra starka värderingar som genomsyrar vårt arbete och erbjudande i alla led.

Inom Storesupport har vi en stark ambition om att vara äkta, samt värderings- och kulturstyrt. Vi har privata ägare som tydligt uttrycker sin önskan om att organisationen ska vara kommersiellt framgångsrik. Detta samtidigt som vi är noga med att bevara och utveckla de värderingar och den företagskultur som ligger till grund för den långsiktiga och stabila utveckling som vi har uppvisat sedan grundandet 2000.

Vi inspireras av att vara ett fördomsfritt företag som har kompetens istället för bakgrund som utgångspunkt vid rekrytering och ledningsarbete. Med en platt organisation och lågt hierarkiskt tänkande vill vi uppfattas som personliga och nära som skapar ett effektivt, roligt och dynamisk företag.

Våra värderingar (”VAD-et” som internt benämns som ”Chrilles teser”, vilket är namnet på vår grundare och ägare) bygger på följande begrepp: Kvalitet, Kunskap, Kommunikation, Flexibilitet, Trygghet och Engagemang.

Bolaget uttrycker sin kultur (”HUR-et”) i fyra viktiga principer:

  • Vi kan Retail och Kvalitetskraven
  • Vi är Nära och Personliga
  • Vi säger alltid JA
  • Vi är Prisvärda och Kostnadseffektiva

Storesupport i siffror

Artiklar

#Nyheter

Grattis Hans Wadman Kaaling – Årets Retailkonsult 2018!

Storesupport har den stora äran att tilldela utmärkelsen Årets Retailkonsult 2018 till Hans Wadman Kaaling.   Stort grattis Hans, hur känns det?  –.. Läs vidare »

#Nyheter

Konkurrens i handeln ökar efterfrågan på Storesupports tjänster

E-handeln har gjort konkurrensen i dagligvaruhandeln stenhård och begrepp som butiksdöden syns allt oftare. Det leder samtidigt till att efterfrågan på Storesupports.. Läs vidare »

#Trendrapporter

Ensam är inte stark – partnerskap ger riktning och kraft

Detaljhandeln står under stenhård press från konsumenterna och digitaliseringen har förflyttat kundens måttstock till en ny nivå. Få aktörer klarar av att.. Läs vidare »




Vår policy för e-postadresser »

Några av våra uppdragsgivare