Kultur & värderingar

Kultur & värderingar

Med en stark vision om att driva en värderings- och kulturstyrd verksamhet strävar Storesupport efter konstant utveckling. Detta är något vi aktivt har arbetat för sedan starten 2000 i kombination med våra starka värderingar som genomsyrar vårt arbete och erbjudande i alla led.

Inom Storesupport har vi en stark ambition om att vara äkta, samt värderings- och kulturstyrt. Vi har privata ägare som tydligt uttrycker sin önskan om att organisationen ska vara kommersiellt framgångsrik. Detta samtidigt som vi är noga med att bevara och utveckla de värderingar och den företagskultur som ligger till grund för den långsiktiga och stabila utveckling som vi har uppvisat sedan grundandet 2000.

Vi inspireras av att vara ett fördomsfritt företag som har kompetens istället för bakgrund som utgångspunkt vid rekrytering och ledningsarbete. Med en platt organisation och lågt hierarkiskt tänkande vill vi uppfattas som personliga och nära som skapar ett effektivt, roligt och dynamisk företag.

Våra värderingar (”VAD-et” som internt benämns som ”Chrilles teser”, vilket är namnet på vår grundare och ägare) bygger på följande begrepp: Kvalitet, Kunskap, Kommunikation, Flexibilitet, Trygghet och Engagemang.

Bolaget uttrycker sin kultur (”HUR-et”) i fyra viktiga principer:

  • Vi kan Retail och Kvalitetskraven
  • Vi är Nära och Personliga
  • Vi säger alltid JA
  • Vi är Prisvärda och Kostnadseffektiva

Storesupport i siffror

Artiklar

#Nyheter

Case: Etableringen av Ahlsells Flagship Store i Mölndal

När Ahlsell skulle bygga en ny, 4000 kvadratmeter stor Flagship Store i Mölndal var en av deras första åtgärder att kontakta Storesupport... Läs vidare »

#Nyheter

Joachim Holmner ny affärsområdeschef – ska få varumärken att sälja mer i butik

Storesupport rekryterar Joachim Holmner som ny affärsområdeschef med ansvar att vidareutveckla företagets erbjudande för varumärken inom bland annat merchandise, sortimentsrevidering, varuplock och.. Läs vidare »

#Trendrapporter

Trendrapport: e-handelns nya fraktsynergier

Att en friktionsfri och snabb köpprocess är avgörande för kundupplevelsen i e-handeln är känt sedan länge. En stor och viktig del av.. Läs vidare »



Några av våra uppdragsgivare