Detaljhandelsföretag

Genom våra fyra tjänsteområden kan vi leverera tjänster och bemanning till retailkedjans alla led, oberoende av om det gäller lager, logistik, e-handel, detaljhandeln eller dagligvaruhandeln. Läs mer om våra tjänster och hur vi kan hjälpa dig.

Hur viktigt är ett detaljhandelsföretag?

Om man ser ett detaljhandelsföretag ur ett rent logistiskt perspektiv så är det den slutliga stationen innan varan som saluförs når kunden. Oavsett om det handlar om handel online eller i butik och således över disk. Många förutspådde att den senare typen skulle upphöra och bli helt utkonkurrerad av den smidiga handeln online. Riktigt så är det inte – långt därifrån.

Handeln i butik och varuhus ska är nämligen större än någonsin och överallt – i alla branscher; livsmedel, byggnads och kläder – ser man också att företag expanderar. Några exempel i förbifarten på detaljhandelsföretag i Sverige som växer är Ahlsell, Jula, Blomsterlandet, Tools, K-Rauta. Men det finns fler exempel också.

Vad man underskattat är den fysiska kontakten och den initierade informationen som kan ges på plats i en affär. Det kan man aldrig riktigt ersätta och komma nära då det handlar om handel online. Att som kund kunna ställa frågor, få snabba svar av kunnig personal – och andra alternativ – ska definitivt tas in i beräkningen till fördel till den handel som sker i butik.

Passar du i ett detaljhandelsföretag?

Många företag slänger sig med olika klyschor som sjunger personalen lov. Ett detaljhandelsföretag sjunger på ett mer ärligt sätt. Faktum är att företag inom detaljhandeln måste ha kunnig personal då dessa är navet i hela verksamheten. De som, så att säga, står på golvet och dagligen möter kunderna är de som till mångt och mycket får hjulen att rulla.

Därför blir också vikten av rätt rekryteringar extra viktiga och många detaljhandelsföretag sätter människan framför exempelvis fina betyg och akademiska titlar då de anställer ny personal. De personliga egenskaperna som ofta eftersökts – och värdesätts – är nyfikenhet, ansvarskänsla, stresstålighet, förmåga att jobba självständigt – men ändå smälta in i ett lag – samt naturligtvis ett brinnande intresse för sälj.

Den viktigaste är emellertid att kunna se – och möta – kunden och dennes behov. En kund ska alltid känna att hen blivit satt i centrum, fått den uppmärksamhet hen behövt och fått den hjälp som situationen har krävt – av en leende och behjälplig personal. Har man rätt driv och rätt egenskaper så kan man komma långt inom detaljhandeln; detta då många företag aktivt arbetar med internutbildningar och interna rekryteringar.

Prata med en säljare!

Kontakta oss direkt

Jag heter och jobbar på
Jag är intresserad av (Söker du ett jobb, se aktuella jobbannonser. Vi tar ej emot spontanansökningar.)

Ni kan nå mig på eller

Genom att använda detta formulär accepterar du att denna webbplats lagrar och bearbetar dina uppgifter.

Se vad vi gör, träffa vår personal och våra kunder på Facebook, LinkedIn och Instagram.​

Några av våra uppdragsgivare