Att jobba som butikssäljare

2020-06-11

Som butikssäljare inom detaljhandel är service och kundbemötande a och o. Beroende på butik så är dina kunskaper inom sortiment, produkter och användningsområden olika viktiga, men det krävs att du har en grundkännedom för att kunna ge kunderna den service de behöver.

Som butikskonsult kan både arbetsplats och arbetsuppgifter variera vilket kräver en hög nivå av flexibilitet och att du har lätt för att anpassa dig efter aktuellt uppdrag. Din erfarenhet och intresse styr och du kan få jobba med exempelvis varuplock, kassa eller inventering. Din roll som Storesupportare är att vara ansiktet utåt för Storesupport. Detta innebär att det är viktigt att visa ett starkt engagemang och använda din kunskap för att leverera kvalitet i arbetet du utför. Vi strävar alltid efter att uppnå eller överträffa både våra beställare och kunders, samt butikens kunders förväntningar.

Vad krävs för att jobba som butikssäljare?
  • Brinnande intresse för sälj och service
  • Duktig på kundbemötande
  • Kunskap inom butikens varor och sortiment